28 december.

Jag skrev ett inlagg som forsvann sa nu orkar jag inte skriva sa mycket igen. Vi ar iaf i Goa nu och det ar riktigt varmt. Vi har varit har i 4 dagar nu tror jag och de andra har brant sej sa de vill inte vara pa stranden, sa det blir inte sa mycket totaly tanning for in del, haha!
Innan vi kom hit var vi i Bombay, eller Mumbai som de sager. God jul i eftersott och gott nytt ar i forskott. Snart ses vi!

19 december.

Nu ar vi i Jodhpur. Staden paminner litegrann om Delhi..samma kaos! Inte riktigt i min smak. Igar var vi pa kamelvandring i en jattemysig liten by utanfor Jaisalmer. Jag har traningsvark!
Max och jag har atit oss matta pa chips och nu sitter vi pa ett internetcafe som heter cafe gucci, haha! Dagarna ar varma och natterna svinkalla, jag och Max har klarat oss bast, men bade Gustav och pappa ar forkylda.
Ar det nagon julstaming i Sverige? Saknar er dar hemma!
Puss och kram

16 december.

Som ni kanske markte i inlagget innan sa var inte Delhi riktigt en stad i mitt tycke. For mycket folk och for mycket tiggare, man kunde inte ga en meter utan att nagon kom fram. Vi ska ju tillbaka till Delhi innan vi aker hem sa vi far se om jag andrar min uppfattning da.
Efter vi var i Delhi sa akte vi till Agra och kollade pa Taj Mahal. Dar kom de fram tre indier tilloss och ville ta kort pa mej och Gustav. De ville att jag skulle halla om honom och sen ville de sjalva vara med pa bilden ocksa. Haha.
Efter Taj Mahal var vi pa ett keramikbruk dar vi fick ga rundvandring. Det var helt otroligt hur de jobbar, sitter pa golvet och fixar och trixar. Allt gors for hand. Pappa kopte ett jattefint kaffebord som de ska skicka hem till Sverige sen, vi far se hur de blir me den saken, hehe.
Efter det var det dags att aka till nasta stad, Sawai Madhopur. Aven den har gangen var hotellet bra. Man vet inte vad man kan forvanta sig med tanke pa att det inte ar vi som bokat hotellen utan den indiska resebyran men de verkar ha koll pa laget. Skont!
Morgonen efter var det tigersafari pa schemat. Bussen skulle komma och hamta oss vid 06.00 sa vi hade bestallt vackning vid 05.30, i sjalva verket kom de vid 05.05 och vackte oss. Nar klockan val var busstajm sa gick vi ut. Klockan tickade och tickade och nar den blivit 06.40 fragade vi i receptionen nar bussen skulle komma. Han: About 06.15 (kollar pa klockan och ser att den varit det for lange sen) OH!! ehh, they come any second. Hmm, de verkar inte vara sa noga med tider i Indien.
Nar bussen val kom och hamtade upp oss fram hotellet som skulle med var alla upphispade! For vartenda litet djur som kom kastade sig alla upp. Fram med kameran! Dehar djuren var egentligen inga markvardiga men eftersom alla var sa taggade pa att se tigrar sa satt alla som pa nalar. Plotsligt stannar skafforen och pekar pa marken. TIGERSPAR!! Vi narmar oss tankte alla och stamningen var pa top! Efter kanske en timme stannar bussen igen och det var tydligen kisspaus..!? Inte fan lamnar jag bussen med tigrar i narheten tankte jag, och det var jag tydligen ensam om for jag blev sjalv kvar i bussen, haha!
Efter en kvar ungefar kom alla pa bussen igen, bussen borjade aka samma vag som vi kommit ifran, vi var alltsa pa hemgang. Nu var stamningen totalforandrad! Alla som tidigare statt upp i bussen och varit ultrataggade satt nu tysta och stilla, vi var ultrabesvika hela bunten. Vi akte och akte medans guiden pekade pa alla skitdjur som vi varit sa glada av att se pa ditvagen, nu var vi inte lika lattroade langre. Plotsligt stannar bussen till for att massa faglar flyger i luften, guiden pekade upp i skogen mot faglarna. Ah neej, vad ar det har for sketet forsok att liva upp stamningen tankte jag. Alla andra kastade sig upp fran sina platser och borjade titta. Nar vi statt dar nagra minuter utan resultat tyckte jag att han kunde skippa skitsnacket och aka vidare. Jag borjade skratta over situationen. Se som kanner mej vet hur jag skrattar, hogt! Indierna ville doda mej och sa: SSSSCCCHHHH!! Okej okej, lugna ner er tankte jag men gav det en chans och tittade upp mot skogen jag ocksa. Och plotsligt rorde det sej: EN LEOPARD!!! Wohoo, stamningen blev pa top igen och nu hatade de mej inte langre. Yeeey, jag har sett en vild leopard :) Pa kvallen var det Indisk afton pa hotellet med sang och dans.
Dagen efter akte vi vidare till Pashkar. Helt klart basta staden hittills, har ar det andra turister ocksa sa folk tittar inte langre pa oss som att vi vore utomjordingar. Hela kvallen igar gick vi runt i stan. Jag kopte massa saker, bland annat ett par skor for 20 kr. Allt ar jattebilligt. Det ar kor och apor overallt och eftersom kor ar heliga i Indien och gar fritt sa kan de stanna upp hela trafiken. Ofta gar kon mitt pa gatan och da stannar hela trafiken upp tills kon ar klar. Enda gangen trafiken ar lugn har, haha :)
Overallt pa gatorna har i Pashkar star folk och saljer 'speciel cookies'. Det ar lagligt i Pashkar och i och med detta kryllar det av hippies.
Igar var Gustav och Max pa instrumentlektion har pa hotellet, Max lar sig spela pa nagra indiska trummor och Gustav pa nagon slags gitarr. Nu ar det pa sin andra lektion och pappa ar pa promenad.
Imorgon ska vi aka vidare till nagon stad jag inte minns vad den heter. Dar ska vi pa rida kamel ut i oknen.
Ingen ar magsjuk..annu. Peppar peppar ta i tra :)

12 december.

Hej hej, halla dagboken!
Antiligen framme i Indien. Det forsta jag tankte nar vi kom fram var: HJALP!!
For det forsta tog det ohyggligt lang tid innan vi ens kom igenom tullarna, sen gick vi och skulle boka tagbiljetter. Nar vi sen kommer fram till tagstationen sa kryllar det av folk, och da menar jag verkligen kryllar. Jag holl i mina vaskor for friska livet och var livradd att nagon skulle ta dem ifran mej, jag tror de andra tyckte att jag overdrev endel, men det ar battre att vara pa den sakra sidan tycker jag :) Iaf, nar vi val ska fraga vilket tag vi ska ta och sadar sa slass de i stort sett om att fa visa oss. Alla ljog och lurade oss till deras broders sma affarer. Jag borjade tappa humoret efter att inte ha sovit pa over ett dygn nar vi val traffade en 'riktigt' reseledare. Han berattade att vi pa flygplatsen fatt helt fel biljetter och att vi typ skulle bli ranade om vi akte det taget. Panik! Vi fick aka till ett turistcenter dar de fixade en hel rutt till oss. Sa nu har vi en kille som skjussar oss var vi vill. Det kanns bra!
For ovrigt sa kanns det som att man har akt tillbaka nagra artionden. Det var inte riktigt som jag hade tankt mej. Deras vardag ar sa olik varan. Overallt finns det hastar och kor som ser ut typ att komma fran barnen hedenhos som drar slapkarror med manniskor i. Sma minibussar som ar fullproppade med personer och sa fort var bil stannar sa springer det fram sma barn som tigger pengar. Det ar hemskt, men vi har blivit tillsagda att inte ge nagra pengar for da far man alla efter sej sen. Det finns sma apor langst vagarna och vissa personer bor under nagra lakan langst med vagen.
Och trafiken ska vi inte ens tala om, de ar fullkomliga galningar, han som kor oss krockade lite smatt tva ganger pa vag till hotellet, och inte finns det sakerhetsbalten heller. (Mamma, jag hoppas du inte sag det dar, haha)
Men de flesta som man traffar som inte bara ar ute efter pengar ar jattetrevliga och vill hjalpa till. Och hotellet vi kom till var jattebra, hoppas de andra kommer ha samma standard, jag ar lite osaker, haha. Imorgon ska vi till Taj Mahal och maste ga upp vid sex pa morgonen sa nu ar det tags att sova. Gonatt eller godag eller vad det ar for er :)

11 december.

Idag skulle de stänga av vårat varmvatten från 08.00-24.00. Inte helt okej tycker jag med tanke på att jag egentligen skulle kunnat gå upp vid 11.30 men fick gå upp 07.30 istället för att jag ville duscha. Jag är trött.
Nu har jag nästan packat klart och jag höll som vanligt på att glömma passet.

Today i'm going to India!

9 december.

Just nu sitter jag och tittar på reprisen av Idolfinalen. Amanda är bäst. Hon skulle vunnit. Eller nu ändrar jag mej, för idollåtarna är inte riktigt hennes musikstil. Hon är för cool för dem. Hon är en stjärna. Så hon klarar sej ändå! Daniel är också kung.
Just nu sitter jag också och tittar på min vodkaflaska som står på mitt datorbord. Jag spyr typ. På riktigt.
Nu kommer Anders snart så jag måste komma på något bra som jag kan reta honom med. Hm.. Jag måste vara förjävla rolig att vara med. Lyllo dom som är kompis med mej.
Hej då!

6 december.

image99Packa är inte min grej. Fortfarande. Jag har ännu inte packat upp från Barcelona och snart är det dags att packa igen.
I och med att jag är ledig från jobbet idag så har jag dagen till ära ägnat mej åt att tvätta ALLA mina kläder. Det behövdes. Hälften är klart och snart ska jag börja dammsuga också. Jag är en mycket duktig flicka.