12 december.

Hej hej, halla dagboken!
Antiligen framme i Indien. Det forsta jag tankte nar vi kom fram var: HJALP!!
For det forsta tog det ohyggligt lang tid innan vi ens kom igenom tullarna, sen gick vi och skulle boka tagbiljetter. Nar vi sen kommer fram till tagstationen sa kryllar det av folk, och da menar jag verkligen kryllar. Jag holl i mina vaskor for friska livet och var livradd att nagon skulle ta dem ifran mej, jag tror de andra tyckte att jag overdrev endel, men det ar battre att vara pa den sakra sidan tycker jag :) Iaf, nar vi val ska fraga vilket tag vi ska ta och sadar sa slass de i stort sett om att fa visa oss. Alla ljog och lurade oss till deras broders sma affarer. Jag borjade tappa humoret efter att inte ha sovit pa over ett dygn nar vi val traffade en 'riktigt' reseledare. Han berattade att vi pa flygplatsen fatt helt fel biljetter och att vi typ skulle bli ranade om vi akte det taget. Panik! Vi fick aka till ett turistcenter dar de fixade en hel rutt till oss. Sa nu har vi en kille som skjussar oss var vi vill. Det kanns bra!
For ovrigt sa kanns det som att man har akt tillbaka nagra artionden. Det var inte riktigt som jag hade tankt mej. Deras vardag ar sa olik varan. Overallt finns det hastar och kor som ser ut typ att komma fran barnen hedenhos som drar slapkarror med manniskor i. Sma minibussar som ar fullproppade med personer och sa fort var bil stannar sa springer det fram sma barn som tigger pengar. Det ar hemskt, men vi har blivit tillsagda att inte ge nagra pengar for da far man alla efter sej sen. Det finns sma apor langst vagarna och vissa personer bor under nagra lakan langst med vagen.
Och trafiken ska vi inte ens tala om, de ar fullkomliga galningar, han som kor oss krockade lite smatt tva ganger pa vag till hotellet, och inte finns det sakerhetsbalten heller. (Mamma, jag hoppas du inte sag det dar, haha)
Men de flesta som man traffar som inte bara ar ute efter pengar ar jattetrevliga och vill hjalpa till. Och hotellet vi kom till var jattebra, hoppas de andra kommer ha samma standard, jag ar lite osaker, haha. Imorgon ska vi till Taj Mahal och maste ga upp vid sex pa morgonen sa nu ar det tags att sova. Gonatt eller godag eller vad det ar for er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0